Publiczne Obrony Dyplomów ASP w Katowicach

6 lipca 2015
Rondo Sztuki

Wydział Projektowy
Grafika specjalność: projektowanie graficzne
Studia drugiego stopnia – stacjonarne


06 lipca (poniedziałek):

11.00
Aleksander Caban

Promotor: dr hab. Bogdan Król, prof. ASP
Temat dyplomu głównego: Interaktywna animacja inspirowana światem Alicji w Krainie Czarów. Wirtualna przestrzeń stworzona w silniku Unreal 4 pod gogle Oculus Rift.
Promotor pracy teoretycznej: dr Mieczysław Juda
Temat pracy teoretycznej: Interakcja w grach.
Recenzent: dr hab. Piotr Muschalik
A.L.I.C.E. to interaktywna opowieść inspirowana Przygodami Alicji w Krainie Cudów autorstwa Lewisa Carrolla.
Jej akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości na obcej planecie, gdzie wchodząc w interakcję z zastanym światem możemy poznać historię wymarłej cywilizacji.
Projekt stworzony w oparciu o silnik Unreal Engine 4 oraz dostosowany do Gogli Wirtualnych Oculus Rift.

12.00
Wojciech Stokłos

Promotor: dr hab. Bogdan Król, prof. ASP
Temat dyplomu głównego: Projekt graficzny gry wideo „Ogniwo Kleimann'a”
Promotor pracy teoretycznej: dr hab. Irma Kozina
Temat pracy teoretycznej: Teoretyczne podstawy pisania scenariuszy.
Recenzent: dr Ksawery Kaliski
Tematem pracy dyplomowej jest projekt graficzny gry wideo “Ogniwo Kleimann’a”, której autorami scenariusza są Michał Meiser oraz Adam Skalski. Rozkwit osiągnięć technicznych i naukowych pod koniec XIX wieku w Europie zaoowcował skonstruowaniem w 1889 roku ogniwa magnetycznego, szalonego wynalazku niejakiego Kleimann’a. Umożliwiało ono przezwyciężenie siły grawitacji ziemi i utrzymanie poza jej zasięgiem przedmiotów o dowolnej masie. Kiedy garstka pasjonatów decyduje się sfinansować badania umożliwiające oderwanie od powierzchni toru bolidów wyścigowych, przeciw sobie postawione zostają pojazdy napędzane parą, elektrycznością, silnikami spalinowymi oraz energią stosów. atomowych. Zadaniem gracza jest zdobycie trofeum zwycięzcy dzięki umiejętnościom manualnym oraz inwestowaniu pieniędzy w odpowiednie technologie.


15.00
Tomasz Strojecki

Promotor dyplomu głównego: prof. dr hab. Marian Oslislo
Temat dyplomu głównego: Aranżacja gry typu arcade wykorzystująca technikę mapowania przestrzennego na autorskiej instalacji.
Promotor pracy teoretycznej: dr Aleksandra Giełdoń – Paszek
Temat pracy teoretycznej: Interaktywne instalacje multimedialne
Recenzent: dr hab. Piotr Zawojski
Inspirowany grą arcade-ową Atari Tempest z 1981r., projekt oparty na projekcji przestrzennej (mappingu) z wykorzystaniem autorskiej instalacji, którą tworzy konstrukcja imitująca tunel w formie złożonego ostrosłupa. Projekt dyplomowy jest próbą transpozycji płaskiej formy wizualnej (ekranu) w prawdziwy trójwymiar.




WSTĘP WOLNY.